Make-up voor herfsttypes


Enkele jaren geleden heb ik een cursus Imago, Kleur en Stijl gedaan. Toen heb ik geleerd dat ik een herfsttype ben.

Aan de hand van een nauwkeurige analyse van de kleur van je huid, ogen en haar wordt bepaalt welke type je bent.

Personen met een huid met geelachtige ondertoon (van licht perzik tot koffiebruin), donkere ogen en donker haar (donkerblond, bruin of rood) zijn herfsttypes.


Ik ga het in dit artikel enkel over de make-up hebben voor deze types.


Ogen
Warme tinten zoals bruin, brons, koper, goud, oker, bordeaux, pruimkleuren, donkergroene tinten zoals mos-en olijfgroen. 
Je kan zowel voor een zwarte als bruine mascara gaan.

Lippen
Herfsttypes staan het beste met warme kleuren zoals een chocolade, rood-bruin, rood, perzik, koraal.


Blush
Als blush ga je best voor warme tinten zoals abrikoos, perzik of bruintinten.


Foundation
Herfsttypes kiezen best voor een foundation met warme, beige of gelige ondertoon. Gebruik dezelfde tint als je huid.

Zoals je kan zien zijn het vooral warme, bruinachtige tinten die het mooiste zijn bij herfsttypes.


Welk type ben jij?

Reacties

  1. Ik weet niet of ik echt een herfsttype ben, maar ik hou absoluut van de typische kleuren van het seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten