Laura Mercier | Loose Setting Powder in Translucent


Bij mijn laatste bezoekje bij Cosmeticary zag ik de Loose Setting Powders van Laura Mercier staan. Ik had er al veel over gelezen en gehoord en was benieuwd of dit poeder echt zijn geld en de hype waard was. Ik kocht het poeder in Translucent. Is het echt de hype waard?

Normaal gezien gebruik ik altijd de Mineralize Skinfinish Natural in Medium van MAC om mijn gezicht af te poederen. Ik gebruikte tot nu toe enkel compact poeders en had tot nu toe nog geen ervaring met losse poeders.



Intussen heb ik het poeder al enkele malen gebruikt en wat werkt dit fijn. Ook al heeft het een beige kleur je ziet dit niet. Hierdoor is het poeder dan ook geschikt voor alle huidtypes.




De finish is mat en heel natuurlijk en helemaal niet cakey of poederig. Je voelt ook niet dat je een poeder op je gezicht hebt. Met dit poeder lijkt je huid helemaal olievrij. Vette huidjes zullen hier blij mee zijn.

Dit Setting Powder is perfect voor het ‘setten’ van je concealer. Lijntjes of oneffenheden vallen minder op. Ook op foto’s ga je geen witte schijn krijgen, wat je soms met poeder kan hebben, maar een mooie natuurlijk huid.


Het enige nadeel is het potje. Het is niet echt geschikt om mee te nemen op vakantie want als het potje ondersteboven of zo zit komt er veel poeder in het deksel en is het een hele rommel.

Ik ben er heel tevreden over en ga dit poeder dan ook vaak gebruiken. Ok, € 42,00 is natuurlijk niet goedkoop maar er zit zoveel in deze grote pot dat je er lang mee kan doen.

Het Loose Setting Powder is te koop bij Cosmeticary .

Gebruiken jullie een Setting Powder? Welke kunnen jullie mij nog aanraden?

Reacties

  1. Ik heb ook altijd los transparant poeder, vind ik wel zo fijn. Vind dit wel prijzig voor poeder maar hij schijnt het heel goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten