On the road ... | Portugal

De voorbije maanden zag ik zoveel mooie vakantiefoto's voorbij komen en eindelijk konden wij ook eens met vakantie vertrekken. Wij gingen op bezoek bij de grootouders van mijn vriend die in de buurt van Lissabon wonen.

het zicht vanuit het huis van zijn grootouders

Voor Rui was het de eerste keer dat hij met het vliegtuig wegging. Gelukkig duurde de vlucht maar ongeveer 2 uur en een half want het is toch lang stilzitten voor een baby van 9 maand. Zeker als die de hele tijd op je schoot moet zitten. Hij zat bij mijn vriend en de dame voor hem vond het nodig om de hele vlucht met haar stoel naar achteren te zitten waardoor ze bijna geen plaats hadden. Het laatste uurtje heeft Rui gelukkig geslapen en had hij ook geen last van de druk bij het landen.

Ter plaatse zijn we eigenlijk bijna de hele tijd in de buurt van het dorpje waar zijn grootouders wonen gebleven. Zij vonden het leuk om hun achterkleinzoon eens in het echt te zien en verwenden hem natuurlijk de hele tijd.

Caparica

We zijn een paar keer naar Caparica geweest, een kuststadje dat maar een paar minuten rijden was. Daar gingen we met Rui op het strand spelen. Het was die dag heel warm maar het water was ontzettend koud.

Lissabon

We zijn ook eens met de boot naar Lissabon geweest. In Casilhas kan je de overzetboot nemen en voor €1,50 sta je nog geen kwartiertje later in het centrum van Lissabon. Daar hebben we een hele namiddag gewandeld. Ik heb een activity tracker en die dag hadden we 15 km gestapt. De dag erna voelde ik mijn benen niet meer.

Cascais

Elke vakantie gaan we ook eens in Cascais wandelen. Dit plaatsje is het chiquere gedeelte van Lissabon.

Fonte da Telha

Nog een plaatsje dat we graag bezoeken is Fonte da Telha. Hier was een restaurant waar we heel vaak lekker gingen eten. Jammer genoeg zijn er sinds kort nieuwe eigenaars en blijkbaar is het daar niet zo goed meer. Deze keer zijn we naar Ć©Ć©n van de beachbars getrokken om een cocktail te drinken en te genieten van de laatste uurtjes van onze vakantie.

Tijdens onze vakantie hebben we veel vis gegeten en veel traditionele dingen zoals Pasteis de Bacalhau en Pasteis de Nata. Beide superlekker.

Pasteis de Bacalhau zijn eigenlijk gewoon kroketjes met kabeljauw in.

Pasteis de Nata zijn zoete gebakjes met pudding. Echt superlekker.

Onze vakantie is jammer genoeg voorbij gevlogen. Maar volgend jaar komen we zeker nog eens op bezoek maar dan voor langer dan een weekje.

Zijn jullie al in Lissabon geweest?

1. Wat een mooie foto's van Lissabon! Ik ben hier ooit geweest toen ik klein was, maar kan me er niks meer van herinneren... zou er best nog eens op vakantie willen!

2. Wat heerlijk zeg! Ik ben er nog nooit geweest maar het staat zeker op mijn lijstje!

3. Mooi foto's allemaal. De wereld is mooi! Leuke plek ook.

4. Prachtige foto's. Ik ben nog nooit in Lisssabon geweest maar ik wil er zeker een keer naartoe.

5. Nooit geweest. Staat wel hoooog op mijn bucketlist :) Prachtige foto's!

6. Mooie foto's! Tof dat je familie in het buitenland kan bezoeken. En die foto van jullie drietjes is zo leuk!

7. Ahh wat heerlijk! Alleen het zonnetje al :) Mooie foto's heb je gemaakt.

8. Ik ben nog nooit in Portugal geweest maar dat zou ik wel nog een keer graag willen

9. Lissabon staat nog op mijn bucketlist :) Ziet er erg mooi uit

10. Ik ben er nog nooit geweest maar wil er dolgraag eens heen! Prachtige fotos

11. Ik ben nog nooit in Lissabon geweest, op jouw foto's ziet het er echt supermooi uit :-) De selfie van jullie met drie is echt tof! :-) x

12. Zo te lezen hebben jullie een hele fijne vakantie gehad! Wat een prachtige foto's! Ook fijn dat jullie gelijk bij de grootouders van je vriend of man konden zijn.

13. Mooie foto's! In Lissabon ben ik nog nooit geweest, maar Portugal staat wel hoog op ons vakantielijstje voor volgend jaar.

1. Ik heb enkel nog maar rond Lissabon geweest maar wil zeker nog meer van het land zien

Verwijderen
  14. Ahh altijd lekker om er even tussenuit te zijn! Prachtige stad, zo te zien heb je het lekker naar je zin gehad :)

15. Oooh Lissabon staat op mn lijstje! Wil ik erg graag naartoe!

16. Wat een mooie foto's! Ik ben nog nooit in Portugal geweest maar het lijkt me zeker een mooie bestemming.