Hotspot | Bar Emma

 


Het is niet evident om een plekje te vinden om te eten waar je gemakkelijk met een kinderwagen binnen kan of laat staan aan een tafel zitten. Toen ik onlangs met mijn zoontje en mijn zus in Mechelen was viel ons oog op Bar Emma. Mijn zus had deze plek al op social media zien voorbij komen.






Meteen toen we binnen kwamen zagen we gezellige tafeltjes en een kast met boeken en speelgoed staan. Ideaal!



Op de kaart staan bijna alleen maar gezonde dingen. Bij Bar Emma draait het vooral om dagverse gezonde dingen en vooral dan om groenten. Ze hebben dan ook geen vaste kaart. Elke dag is er verse soep, quiche, een lekker saladebuffet en staan er enkele warme gerechten op het menu. Natuurlijk mag er ook wat gezondigd worden en staan er enkele taartjes. Omdat kinderen niet altijd gek zijn op groenten hebben ze een aparte kaart.




Omdat het die dag heel koud was besloten we voor een tas soep te gaan. Die dag was het tomatensoep, yummy. Daarnaast bestelden we nog een ‘boke’ met kip en groenten. De gastvrouw vroeg ons of we geen kopje soep voor Rui moesten hebben. Er is zelfs aan plastic bestek en servies gedacht voor de kleinsten. 




De soep was dik en heel lekker. Helemaal zoals ik het graag eet. Je proefde echt de verse groenten. Op de boterham lagen verschillende groenten en kip. Er lagen ook wat stukjes fruit tussen. Ook dit smaakte weer heel lekker.

Zelf op het toilet zijn ze de kleintjes niet vergeten. Een verzorgingskussen, een potje en zelfs een kindertoiletje hebben ze.

Ik sprak eventjes met de gastvrouw en zij vertelde me dat kind vriendelijkheid centraal staat bij hun omdat ze zelf een groot gezin hebben.

Ben je in de buurt met je kindjes en eet je graag gezond? Dan kan ik zeker deze plek aanbevelen. Ik ga er alvast nog terug.

Openingsuren:
Maandag - Vrijdag: 9.00u tot 18.00u
Zaterdag: 10u tot 17.00u

Bar Emma kan je vinden op de Veemarkt 8 in 2800 Mechelen.

Weten jullie nog zo’n kindvriendelijke hotspot?

Reacties